Thursday, January 5, 2012

KWSP...akhirnyaaa....

Salamm....
yeehaaa....mase yg aku tunggu-tunggu dah tibe...bile sebut entri ni...confirm la kann...da bole klua KWSP...so...senarai semak da ade...juz folow aje....alhamdulillah...rezeki anak aku dalam perut kot....die nak klua...duit pon nak klua jugekk....ALHAMDULILLAH sgt²....
Tp...mcm² pulak dah menunggu...antaranya....

1.IBU ku syg nak pinjam dlu nak byr utang renovate umah ritu...ade lg skit yg tetunggak...ok ibu...xpe...muni pon numpang jugak kat umah tu...so...xde hal lah kan....
2.ANAK kedua pon nak klua...so..agk bnyk jugak la nak pakai duit...mcm baju² tu xyah beli dah...sbb jantina same je mcm anak sulung...jimat²..cume tmbh skit² je la kan...org kate bg semangat baru kat anak yg baru lahir...tp nak beli la jamu ker...kali ni nak torai JAMU MAK DARA...bg mcm dare balik..hahahahaha..bak kate sifu aku mek jangok tu hah....sebelum ni try NR..ok jugak la hasilnyer....tp sesaje nak tukar angin pakai MAK DARA pulakk...rege dlm RM 300 jugak tuh...koyaakkkk!!!peh tu...nak ngurut bdn...skrg ni sume mahal...kalo amek tukang urut yg propesyen nye ngurut tu...tekan rege mcm die tekan urat jugak...siot jerrr....tnye kat makcik yg urut akak aku ritu..rege pon RM 300 jugak.....perhhhh!!!!!koyak lagikk...ade...kwn aku punye mak ngurut...tp pyh pulak la kan...sbb mslh transpot pulak...aku pon tnye la mak angkat aku...die bg no org indon nih....katenye mmg org area umah aku amek urut dgn minah nih...rege murah la skettt....RM 120...ok la skit kan...dr RM 300...da saving RM 180...pastu nak kne saving lg utk anta anak kat nursery...dlu sorg je RM 250...ni 2 org kalu...RM 500...mak aiii......skrg ni duit mmg la mcm air....tp alhamdulillah la...sbb thn ni pulak diberi opsyen SBPA tu..naik jugak la gaji aku kan...dr tak hadoo..baik la naek skit....
3.ISU² YG XDIJANGKA-mane nak tau kan.....kot la jadik kes² egemency....yg nak pakai duit...mane pulak aku nak korek duit last minit.
4.KEHENDAK-dah lame mengidam nak kan kamera DSLR...tp mahal sgt kot...xmampu...so...niat kedua yg mungkin boleh ditunaikan...SAMSUNG GALAXY TAB...bkn nak belagak ke ape....tp bende tu boleh dijadikan sebagai medium utk anak aku belajar...asek nyental hp nenda die je....xpela...aku korban kan sikit...
perhhhh!!!cite hebat...mcm dpt 20K jer....pdhal xtau lg dpt brpa kan...pakai berangan jer....kalo cukup...dapat la aku penuhkan kehendak aku tu..kalo x....simpan duit je la nmpk gayenyer.....so..hajatnye arini nak anta borang pengeluaran KWSP tu...tp tgk keadaan la mcm mane...kalo bole nak anta la sblm aku besalin ni....bole dorg proses...so nnt dlm pantang kalo da dpt bole mntk en somi je kluakan duit....kang lambat²..lmbat pulak bole klua duet....hadoii.....

6 comments:

  1. wah2..kwsp dah leh kuor,syok nyer!! biasa la..bila nak dpt duit tetiba jer list yg dulu pendek dah jdk panjang,nak itu..nak ini...ade kwn akak dulu pun mcm tu...dpt kwsp nak tuko kete la,nak bersalin kat private la...mcm2 la..hahahahaha

    ReplyDelete
  2. hahahahaha...mcm knl je kwn akak tuh!!!

    ReplyDelete
  3. murni yg tukang urut 120 tu harga perday ke?

    ReplyDelete
  4. x....pakej 3 hari urut...murah kan kak....

    ReplyDelete
  5. Boleh melanja aku makan anak beranak huahuahuaaa...

    ReplyDelete
  6. wahhhh.. bleh la blanje aku kn!! kn9?? xpn aku nk mntk sket.. wakakakaka.. kayo2!!!

    ReplyDelete