Thursday, April 23, 2015

Empunya blog hamil

Assalamualaikum...
Alhamdulillah...kali ni nak share pulak cerita maktang yang dulunya hamil jugak dengan shaklee...

Sejujurnya saya TIADA masalah period tidak teratur...setiap bulan 'hadir' sperti biasa...
Cume sebab obses terhadap cantik dan nak kurus sgt buatkan saya terjebak dengan shaklee..

Alhamdulillah...alhamdulilah..alhamdulillah...
Harini nak bercerita skit...
Alkisah kelahiran puteri saya...
Ade kawan yg seangkatan dengan saya bertanyakan petua...

Seangkatan?maksudnye?seangkatan sbb da ade 2org hero dlm keluarga...so dorang nak tau ape yg saya amalkan utk dptkan puteri pulak...

Pada saya...mungkin ini rezeki yang allah swt anugerahkan pada saya..seingat saya..ape yg saya buat melalui bacaan dr media massa ialah "bersama" sebelum waktu subur...yakni 3hari sebelum waktu subur...sebab menurut apa yang dibaca penyatuan ovum dan sperm perlu bersatu dengan sopan...

Kenapa saya kata sopan??sbb nye bile hari subur sperma bergerak sangat pantas mencari ovum yang sihat...so...kena la carik time sperma sopan gittew...hehehehe...

Tapi suka saya nak tekankan kat sini semua ni atas kuasa allah swt jugak...saya merancang...tuhan jua penentu segala...

Selesai part 1.....

Permulaan kisah saya cuba set utk kurus...so makan alfalfa+lecithin+omega...mase tu healing crisis teruk sangat...maklumlah..darah kotor xpernah cuci...sekali di cuci..maka keluarlah segala kekotoran...
Naik jerawat berkilo-kilo...mule2 fed up juga..ye la...asalnye muke da licin...jerawat ade...tp xseteruk mase tu...atas nasihat dr kwn2 grup greatleader...sy gagahi juga...teruskan consume...

Then kwn2 minta sy topup BCOMPLEX,VITAMIN C,VITAMIN E,Coq10 ,GLA dan GARLIC utk membantu proses detox berjalan lebih cepat dan lancar....dalam masa yang sama nampak perubahan...
ALHAMDULILLAH...Sume berjalan lancar..walau agak lambat sebab kedegilan minum air utk cuci dalam usus...Dan xlupa juga tambahkan HERBLAX utk masalah pembuangan yg sy alami...memang sangat2 membantu...Jerawat makin kurang,xde da stress terlampau,berat turun...owh ye..sy jugak add ESP & CINCH SHAKE utk kuruskan badan dan nak pastikan badan sihat...

Ye..ye..nampak macam banyakkkk sgt suplemen yg sy amalkan kan?mesti terdetik..ishh..bnyk sgt nak kne mkn..itu ini...sy jugak..tp demi kesihatan yg lebih baik...sy gagahi jugak..Dengan guideline yg btol utk makan suplemen,semua nya jadi mudah...

Sehingga 1 masa...sy berniat nak tambah anak..kalau bole nak anak perempuan...sebab 2org ank da lelaki...so mula la bincang dengan suami...

Alkisah lagi....bile mane tibe2 datang hari 'selsema',berat kepala,rasa nak demam,tibe2 tgh goreng ayam utk berbuka rasa nak pitam,hidung ketat sgt2,aishhh...mcm2 lagi...sampai tdo bawah meja utk legakan 'sakit' yang dialami...mase tu bulan puasa...saya sendiri xperasan berapa lama sy xdtg period...tp seingat saya selepas buang alat dalam rahim tu mungkin itulah saatnya...tatkala 'sperma sopan' dan ovum bersatu...hahahahha...

Alhamdulillah...
Sampai lah suatu mase...teringin nak cek kehamilan..sbb ramai dok tegur muka pucat lah...jerawat teruk lah...kesihatan makin drop la...sy ingatkan efek makan suplemen shaklee...tp kemain pulak teruk bebenau...

Ingat lagi....haritu siap halfday sebab xsihat..balik rumah nak rest...lepas tu mintak suami belikan pregnancy test...

Dlm kul 3ptg mase tu nak buang air...teringatkan upt test tu...keluar balik toilet...ambik UPT.tu...sekali..
POSITIF!!!!

Terus snap pic hantar kat suami..sbb suami sambung g keje...suami xbalas ape..tp tgk msj da bace..aihh..xboleh jadi...bile petang suami balik...die senyum je xkate ape...then die ucap TAHNIAH sambil gelak besar...

Bersambung ke next chapter...

No comments:

Post a Comment