Saturday, April 18, 2015

Hai shaklee...

Assalamualaikum...
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Haaa..kelas x tajuk..macam nak berkenalan gitu...

Actually nak cerita macam mana permulaan aku ngan bisnes shaklee...

Masa tahun 2012..mase berpantang anak kedua..mase tu kurang ilmu penyusuan...dok gugel2..join group KIM kat fb,tanye kekwn psl nak tambahkan susu...

Macam2 petua dah try...utk milkbooster..dlm fikiran mungkin da amek milkbooster da xperlu pam ikot masa..hahahha..cetek nye pemikiran..

Ok..so..bile join grup ni...ade la sorg akk ni..perkenalkan shaklee ngan aku..jual set trial...mase tu die bg alfalfa n   aku beli sebotol ESP..ye laaa...ilmu cetek...da makan milkbooster...tp xpam jugak..harapkan DF anak je...pastu mule la cakap..xjadik ponnnn..

So xteruskan pon makan alfalfa tu...ESP je abeskan sbb rase lain macam bile makan...

Tp berjaya jugak susukan anak kedua setahun genap...

Tapi..mase tu blum.jd ahli lg...

Kali kedua jumpe shaklee bile tetiba kawan dok msj...
"Mun,aku nak carik milkbooster shaklee lah"pastu tah mcm mane tah contact kawan lama...die pon supply brg utk kwn yg mencarik milkbooster ni...

Mase ni pon belum terbuka hati nak jadi ahli..

Kali ketiga berjumpa ngan shaklee ni pulak mase anak kedua kerap sakit...pernah warded hosp seminggu sebab broncho phneumonia atau bahase melayu die jangkitan kuman kat paru2...

Puas la ubat itu ini supaya xkena lagi..memang la baby yg menyusu badan ni antibodi kuat...tp allah nak duga kan...

Tapi benda ni semua jadi selepas hantar kat sebuah taska..
Taulah..kalo baby yg BF ni memang kuat mengempeng...nak dijadikan cerita mase tu aisy(bby la mase ni) tgh xsehat..tapi terpaksa jugak hantar taska sbb cuti ketandusan...keesokan nye bile hantar balik anak kat taska ade sorg hamba allah...cikgu die la mase tu..agak berumur..dlm hujung 40an....bercerita...

"Semalam,akk tetekkan aisy...nak mengempeng xabes2..haaa...senyap..."

Know what..betapa hancurnye hati aku...kalo ade pertalian darah xpe jugak...ni die tah sape2 sumbat tetek kat anak aku...

Owh...tacing gile..then bgtau kat penyelia taska..dorg pon xleh nak buat ape selain menasihatkan cikgu taska tu...

Bermula dari situ la...anak kena jangkitan tu...

Ok..melalut dah..tp ini cite benar ok..xtipu punya...

Then mase tu la..kak najmah ni contact ibu..tp xtau atas dasar ape contact ibu tu..tetiba 1day dtg rumah hantarkan NUTRIFERON sekotak kat rumah..ibu beli katenye...

Cube kat anak...nampak berhasil...tapi itu pon belum terbukak hati nak join shaklee..ye laa..mase tu kak najmah contact ngan ibu..bukan ngan aku..hahahha..degil!!!

Sehingga lah kali ke4....sorg kawan lagi mintak carikkan milkbooster shaklee...mase tu lah...aku teringatkan kak najmah..n contact die...

Mase tu kak najmah cucuk jarum...igt lagi.kebetulan mase tu promo ALFALFA...lepas konfirm nak milkbooster set kak najmah offer aku jadi ahli...
Mase tu xpikir ape pon..xtahu pon shaklee ni MLM punye konsep..xtau cmne nak jual...pakat xtau la sumenye...terus aku pon berminat nak join shaklee sebab die cucuk ngan ayat ni...

"Nanti hang dapat duit tambahan mun"

Okey...sape xnak duit kannnn..terus lah setuju dengan gelojohnya nak join shaklee..

Terus transfer rm75 utk keahlian seumur hiduppppp....

Haaaaa....maka bermula lah episod aku dengan shaklee...

2be continued sebab ade kje jap ye...

No comments:

Post a Comment